کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی
فرهنگی هنری، دینی، اعتقادی، قرآنی

تمایل به فرار از بحث‌های دشوار

فردی که فاقد مهارت‌های عاطفی یا رفتاری لازم برای کنار آمدن با مشکلات است و در عوض از آن‌ها فرار می‌کند، می‌تواند به رابطه عاطفی شما آسیب‌های جدی برساند. دور شدن از بحث‌ها بدون شنیدن حرف‌های شما و یا بی‌محلی به احوالات شما در روزهایی که اختلافات شدت گرفته، نمونه‌های کوچکی از این موارد است.

افرادی که در تحمل احساسات دشوار مشکل دارند، وقتی شرایط سخت می‌شود از آن فرار می‌کنند. در روابط سالم، وقتی اوضاع سخت می‌شود و شرکای عاطفی با چالش مواجه می‌شوند، هر دو نفر به جای فرار، تلاش می‌کنند با یکدیگر ارتباط مؤثر برقرار کنند.

حسادت و رفتارهای کنترل کننده

در بیشتر مواقع، رفتارهای کنترل کننده در رابطه عاطفی از حسادت نشأت می‌گیرند. به عنوان مثال: وقتی شما دوست‌های اجتماعی زیادی دارید، ممکن است شریک‌تان به این موضوع حسادت کند و در تلاش باشد تا شما را محدود و کنترل کند.

اغلب تلاش‌ها برای کنترل کردن، نامحسوس آغاز می‌شوند؛ اما در نهایت شدت یافته و به شما این احساس را می‌دهد که در هیچ کاری به اندازهٔ کافی خوب نیستید. در نتیجه مدام می‌خواهید رفتارهای خود را تغییر دهید تا شریک‌تان را آرام کنید. با افزایش حسادت در یک رابطه، کیفیت رابطه کاهش می‌یابد. این امر، خود نشان دهندهٔ آسیب‌های حسادت به روابط عاشقانه است.

خشونت کلامی و فیزیکی

افرادی که رفتارهای عجیبی مانند: ابراز علاقه پرخاشگرانه، سرزنش کردن، تمسخر، و پرخاشگری در هنگام بیان مطالب عادی و… دارند، اغلب در برقراری ارتباط سالم، ناکارآمد عمل می‌کنند. یک رابطهٔ سالم، مکانی امن را برای هر دو طرف فراهم می‌کند تا آشکارا و بدون ترس از قضاوت و انتقاد در مورد احساسات خود صحبت کنند.

خشونت جسمی در هر نوع رابطه، از جمله روابط عاطفی، به شدت تأثیرگذار و غیرقابل قبول است. این موضوع علامتی از ارتباط نامناسب و ناسالم است و خطرات جدی برای سلامت فیزیکی و روانی افراد دارد و هیچ زمان قابل توجیه نیست.

اعتیاد به الکل و مواد مخدر

اعتیاد به الکل و مواد مخدر یک خط قرمز در روابط عاطفی است زیرا می‌تواند به طور جدی به سلامت روحی و فیزیکی افراد و به سلامت روابط اجتماعی آنها آسیب برساند.

مصرف مواد مخدر و الکل می‌تواند به تغییرات شدید در روحیه فرد منجر شود. افراد ممکن است تحت تأثیر مستی یا اختلالات خلقی قرار گیرند که می‌تواند به بروز خشونت و مشکلات در ارتباطات عاطفی منجر شود.

اعتیاد به مواد مخدر و الکل می‌تواند منجر به افت کارایی و عملکرد شخصی نیز شود. این ممکن است باعث ناتوانی در به انجام وظایف روزانه، کاهش توجه به مسئولیت‌ها، و حتی ایجاد مشکلات مالی شود.

خیانت

خیانت می‌تواند به طور جدی به اعتماد در یک رابطه آسیب برساند. اعتماد، یکی از پایه‌های قوی و مهم روابط عاطفی است و وقوع خیانت می‌تواند این اعتماد را نابود کند.

خیانت ممکن است باعث شکاف‌ها و تعارضات جدی در رابطه شود. این مشکلات می‌توانند به سختی قابل ترمیم باشند و در نهایت به انحراف از راه روابط منجر شوند. فرد متضرر از خیانت ممکن است با افسردگی، اضطراب، و ترس از ارتباطات جدید مواجه شود.

همچنین خیانت نشان دهنده یک اختلال شخصیتی در فردی که به آن مرتکب شده است می‌باشد.

اگر این خط قرمزها رد شوند چه باید کرد؟

وقتی صحبت از خط قرمزهای روابط عاطفی به میان می‌آید، بهترین راه برای رسیدگی به آن، یک گفتگوی صادقانه با شریک زندگی است. نگرانی‌ها و احساسات خود را بیان کنید و اجازه دهید او نیز همین کار را انجام دهد.

نیازهای خود را در ذهن داشته باشید، واضح و مرتب ارتباط سالم برقرار کرده و سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید از مشاور ازدواج یا درمانگر کمک بگیرید. در چنین شرایطی، یک مشاوره آنلاین روانشناسی می‌تواند در دسترس‌ترین و راحت‌ترین گزینهٔ مشورت گرفتن باشد.

مهم است که در طول این فرآیند با خود صادق باشید. برخی مشکلات در رابطه هستند که هنوز می‌توان به حل آن‌ها امید داشت. این مشکلات اغلب با نام «خطوط زرد رابطه» شناخته می‌شوند. اما وقتی پای خط قرمزها به میان می‌آید، مسئله فرق دارد. اگر شریک عاطفی شما خطوط قرمز را بارها و بارها رد کرده است، شاید لازم باشد در ادامهٔ رابطه با او تجدید نظر کنید. فراموش نکنید، در این راه حتماً از یک روانشناس حرفه‌ای کمک بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
برچسب‌ها: خط قرمز های قرآنی
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1403 ] [ 6:0 قبل از ظهر ] [ مهدی احمدی واکبر احمدی ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیداین وبلاگ در راستای انتشار فعالیتهای فرهنگی ،هنری ،قرآنی ، اعتقادی، دینی ومذهبی ، تربیتی کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی شهر سلامی ایجاد وراه اندازی شده است
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 52
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 100
بازدید کل : 152756
تعداد مطالب : 2252
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1