کد قالب کانون پرسش وپاسخ های اخلاقی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 183
بازدید دیروز : 5606
بازدید هفته : 183
بازدید ماه : 22872
بازدید کل : 49627
تعداد مطالب : 2939
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 6 فروردين 1403

خوش اخلاقی، محور زندگی-img

 

 1- منشور اخلاقی را تعریف کنید. سه مورد از معروف ترین منشورهای اخلاقی روابط عمومی را نام ببرید.

 

منشور اخلاقی عبارت است از مجموعه ای از قوانین یابیانیه های رسمی رفتاری که در راستای اخلاقی کردن سازمان و موسسه

 

وضع شده تحت عنوان استانداردها و راهبردها برای رفتار صحیح اعضاء که به وسیله سازمان و موسسه ای حرفه ای انجام می گیرد.

 

منشور اخلاقی انواعی دارد که بعضی از آنها به عنوان قانون در ارگان ها و سازمان ها استفاده می شد. منشور اخلاقی واضح ترین

 

ابزاری است که ارزش های سازمانی را بیان می کند و برای منافع و صداقت کارکنان طرح می شوند.

 

آیین نامه های حرفه ای انجمن های روابط عمومی آیین نامه روابط عمومی آمریکا آیین نامه آتن

 

2- چرا را روابط عمومی را وجدان اخلاقی سازمان می نامند؟

 

برخی از روابط عمومی ها را به عنوان وجدان اجتماعی سازمان ها یاد می کنند این نقش واقعی روابط عمومی است و اعضای آن

 

موظفند ضمن کمک به مشتریان سازمان ها، از روابط مثبت میان گروه ها یا افرادی که درتوانمند ساختن سازمان ها برای انجام

 

موفق کارها موثرند حمایت می کنند.

 3- مدیران روابط عمومی برای کسب اعتبار بیشتر با وظایف سه گانه ای مواجهند. این سه وظیفه را توضیح دهید.

 

متخصصین روابط عمومی برای بهبود اعتبار خود با وظیفه ای سه گانه مواجهند آنها باید موقعیت خود را هم در بین عامه و هم در

 

بین سازمن هایی که ایجاد کرده اند بهبود بخشند و نیز مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مشتریان سازمان گسترش دهند.

 

روابط میان سازمان ها و جامعه مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی را مشخص و مدیران سازمان ها را متعهد می سازد تا به تصمیم

 

گیری درباره روابطی که بر همه مردم تأثیر گذار است، توجه کنند. همان طور که پروفسور اندرواستاپسکی خاطر نشان می کند: "

 

یک سازمان نمی تواند صرفاً با انجام اعمال خیرخواهانه ظاهری به تعهدات اخلاقی اش عمل کرده باشد در عوض باید هر ضرری را

 

که می تواند بر جامعه وارد سازد به موقع تشخیص داده و برای رفع آن اقدام نماید". این وظایف سه گانه عبارتند از: قدرت ، نفوذ و

 

مسئولیت پذیری حرفه ای.

 

4-مک الریث معتقد است «عامه آگاه بهترین پناهگاه جامعه در برابر بحران های اجتماعی است» وظیفه روابط عمومی را در تحقق این اهداف تبیین نمایید. (25)

 

ج) وجدان اجتماعی نقش واقعی روابط عمومی است و اعضای روابط عمومی ها موظفند ضمن کمک به مشتریان سازمان ها از

 

روابط مثبت میان گروه ها یا افرادی که در توانمند ساختن سازمان ها برای انجام موفق کارها موثرند حمایت کنند. کارمندان

 

امروزی روابط عمومی به عنوان مشاوران ارشد مدیران عالی رتبه  در بخش هایی که به آنها اجازه شرکت در فرایند تصمیم گیری

 

 داده می شود به نحو موثری عمل می کنند. با تاکید بر این امر که  هر شرکت خود باید شایسته اعتبار بوده و آن را حفظ کند

 

کارمندان روابط عمومی به مشتریان خود توصیه می کنند تا برای رسیدن به اهداف خود به جای اینکه تلاش نمایند بر محیط غلبه

 

کنند، خود را با شرایط و انتظارات جدید وفق دهند حال آنکه با تامین خواسته های فردی، علایق جامعه نیز برآورده شود بیانگر

 

عملکرد مطلوب روابط عمومی خواهد بود

 

به گفته پروفسور مک الریث عامه آگاه بهترین پناهگاه جامعه در برابر بحران های اجتماعی است وی شجاعانه به مدیران سازمان

 

های گوناگون نشان می داد که چگونه با رساندن اطلاعات صحیح به مردم می تواند از حمایت جامعه برخوردار شود او در جامعه

 

آزاد ارزش بسیاری برای افراد آگاه قائل می شد.

 

5-معیارهای حرفه ای برای کار در روابط عمومی از نظر انجمن روابط عمومی آمریکا را به اختصار بنویسیدص41

 

ج)1- اهداف کاملاً منطبق با رفاه عمومی و منافع مشتریان یا کارفرمایان باشد.

 

2- درستی، صداقت  و سلیقه مناسب را در تهیه وتنظیم مطالب و انتشار عمومی آنها در تمام امور به عنوان یک کارمند، کارشناس

 

یا متخصص  روابط عمومی را باید به کار بست.

 

 3-  از معیارهای حرفه ایی که به طور همزمان از ارائه خدمات به همکاران مگر با رضایت کامل تمام افراد ذیربط جلوگیری می

 

کند پیروی کنیم اسرار مشتری یا کارفرما را حتی پس از قطع رابطه وی با موسسه و تا مدتی که منافعش ایجاد کند حفظ کنیم و

 

به حقی که برای بهره مندی و پیشبرد علایق شخصیمان داریم توجه کاملی داشته باشیم. ضمن اینکه صداقت حرفه ایی را همانند

 

کار اصلی حرفه ای حفظ کنیم.

 

4-  با همکاران خود در زمینه جلوگیری از تخلفاتی مانند پخش شایعات و بیانیه های اهانت آمیز، پنهان کاری از مشتریان و

 

 کارفرمایان و پخش هر گزارش دیگری که به منظور منفعت شغلی یا سود ناشی از رقابت صورت می گیرد همکاری  کنیم.

 

5-  از تلاشهای برنامه ریزی شده برای پیشبرد اخلاق حرفه ای و مهارت تکنیکی این حرفه آموزش و تعلیم و تربیت شایسته

 

کارمندان روابط عمومی حمایت کنیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اخلاقی
برچسب‌ها: پرسش وپاسخ