کد قالب کانون پژوهش چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3121
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 11462
بازدید ماه : 26363
بازدید کل : 183271
تعداد مطالب : 2511
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1403

روش هاي پژوهش در روان شناسي

پژوهشگر کیست؟

با توجه به مطالبی که ذکر شد احتمالا تا الان فهمیده‌اید که پژوهشگر بودن صرفا به معنای همکاری در یک طرح تحقیقاتی و نوشتن پروپوزال و مقاله نیست، بلکه پژوهشگر فردی است که همواره به دنبال خلأهای اطلاعاتی و شکافهای موجود در علم است، به عبارتی پژوهشگر کسی است که به دنبال دلیل تفاوت چیزی که هست با چیزی که باید باشد میگردد و سعی در رفع سوالات و مشکلات اساسی جامعه دارد، اما این تمام ماجرا نیست؛ فرد پژوهشگر از راه و روش خاصی برای رسیدن به پاسخ سوالاتش استفاده میکند و مسلط به روش تحقیق است. او میداند که برای رسیدن به پاسخ سوالات مختلف در جوامع مختلف باید به چه صورت عمل کند، آیا نیاز به تکمیل پرسشنامه هست یا باید با افراد مصاحبه کند؟ آیا فقط باید افراد بیمار را بررسی کند یا نیاز است در کنار افراد بیمار، افراد سالم را نیز پایش کند؟ اینها سوالاتی هستند که پژوهشگر در حین بررسی مشکلات و سوالات موجود برای رسیدن به راه حل و پاسخ از خود میپرسد و لازمه رسیدن به شیوه درست انجام پژوهش، تسلط بر مبحث انواع مطالعات و روش تحقیق است. همچنین پژوهشگر همواره باید از آخرین دستاوردهای علمی حیطه‌های مورد مطالعه خود مطلع باشد تا بتواند از آن اطلاعات برای بهتر کردن شرایط پژوهش خود و یا تغییر روند کار استفاده کند.

حالا که با مفاهیم پژوهش و پژوهشگر بیشتر آشنا شدید یک بار دیگر این تعریف را مرور میکنیم: “به انجام یک سری آزمایشات و آزمون‌ها به‌صورت آگاهانه که در راستای ایجاد نظریات جدید یا پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مشکلات موجود انجام می‌شود پژوهش میگویند”. آیا تغییری که در درکتان از مفهوم پژوهش اتفاق افتاده را حس کردید؟

 

سخن پایانی در رابطه با پژوهش

در این مقاله سعی کردیم شمارا با مفهوم پژوهش در حد تعاریف اولیه و تقسیم‌بندی آن بر اساس هدف آشنا کنیم، اما حقیقت این است که صرفاً با تکیه‌بر این مطالب نمی‌توان دید درستی از پژوهش داشت و لازم است با محتواهایی مانند انواع مطالعات و روش تحقیق که معمولاً در مبحث پروپوزال نویسی آموزش داده می‌شود آشنا باشید.

نویسنده: محمد کمری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روشهای پژوهش
برچسب‌ها: روش شناسی