کد قالب کانون شخصیت‌شناسی امام جعفر صادق علیه السلام

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1531
بازدید دیروز : 3439
بازدید هفته : 4970
بازدید ماه : 4970
بازدید کل : 190030
تعداد مطالب : 2523
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1403

امام جعفر صادق

حاکمان دوران امامت ایشان

حیات امام صادق(ع)، با خلافت ده خلیفه آخر بنی امیه از جمله عمر بن عبدالعزیز و هشام بن عبدالملک و دو خلیفه نخست عباسی، سَفّاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. او در سفر امام باقر(ع) به شام که به درخواست هشام بن عبد الملک صورت گرفت، همراه پدر بود. در امامت امام صادق(ع)، پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و سفاح و منصور خلفاء عباسی حکومت کردند. در این دوران حکومت بنی‌امیه ضعیف و سرانجام سرنگون شد و پس از آن بنی‌عباس روی کار آمدند. ضعف و عدم نظارت حکومت‌ها فرصت مناسبی برای امام صادق(ع) جهت انجام فعالیت‌های علمی فراهم کرد.البته این آزادی تنها در دهه سوم قرن دوم قمری، وجود داشت و پیش از آن در زمان بنی‌امیه و پس از آن به جهت قیام نفس زکیه و برادرش ابراهیم فشارهای سیاسی فراوانی بر ضد امام صادق(ع) و پیروانش وجود داشت.

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام صادق (ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1403

امام صادق علیه‌السلام

شخصیت معنوى:

در باره کمالات معنوى و سجایاى اخلاقى امام صادق(ع) در همه کتب رجال و سیره سخنها رفته است. حافظ ابونعیم اصفهانى در حلیة الاولیاء(3/ 115) مى‌گوید:«امام ناطق و پیشتاز مراحل کمال جعفر بن محمد صادق روى به عبادت و خضوع آورده و عزلت و خشوع را بر ریاست و اجتماعات ترجیح داده بود» و نیز گوید:«بعد از نماز عشا و گذشتن پاسى از شب انبانى از نان و گوشت و مقدارى پول بر دوش مى‌گرفت و به طور ناشناس به در خانه فقراى مدینه مى‌رفت و آن نان و غذا را بین آنها قسمت مى‌کرد. آنها زمانى ولى نعمت خود را شناختند که آنحضرت وفات یافت.» ابن شهر آشوب ساروى در مناقب از انس بن مالک روایت کرده است که آنحضرت پیوسته در یکى از این سه حال بود یا صائم بود یا نماز مى‌گزارد و یا ذکر خداى مى‌کرد. محضرش پربار، حدیثش بسیار و معاشرتش شیرین و دلنشین بود.

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام صادق (ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1403

نمایه رهنمود حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه

شخصیت‌شناسی امام جعفر صادق علیه السلام

 

«اباعبدالله جعفر بن محمد بن على بن الحسین بن على بن ابى طالب(ع)»، امام ششم از ائمه اثنى عشر و معصوم هشتم در نظر شیعه امامیه است.

درباره زمان ولادت و وفات و عمر آنحضرت شاید صحیح‌ترین روایات گفته شیخ مفید در ارشاد باشد: تولد آن حضرت در مدینه در سال 83 ق و وفات ایشان در شوال سال 148 ق و مدفن ایشان در بقیع در کنار پدر و جد بزرگوار و عم بزرگش امام حسن(ع) مى‌باشد. مادر آن حضرت ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابى‌بکر بود.

روایات و نصوصى که دلالت بر امامت آن حضرت دارد بسیار است. لقب آن حضرت صادق(ع) بود زیرا هرگز جز سخن درست نفرمود. رسول الله(ص) درباره او خبر داد که«کلمه حق و پیک صدق است». او را فاضل و طاهر و صابر نیز مى‌خواندند ولى اشهر القاب او که تاریخ ثبت کرده است همان صادق است. امام صادق(ع) حدود 12 سال در کنار جدش امام زین العابدین(ع) و 19 سال بعد از رحلت آن حضرت با پدرش امام محمد باقر(ع) به سر برد و بعد از پدر بزرگوارش مدت 34 سال امامت مسلمانان را عهده‌دار بود.

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام صادق (ع)
برچسب‌ها: اما مت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 18 دی 1402

H111-1.jpg

معصوم هشتم(امام ششم)امام جعفر صادق

نام:جعفر

نام پدر:امام باقر(ع)

نام مادر:ام فرَِِِوه دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر

 

موضوعات مرتبط: حضرت امام صادق (ع)
برچسب‌ها: امامت