کد قالب کانون روشهاى تربیتى در قرآن‏

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3767
بازدید دیروز : 1590
بازدید هفته : 12108
بازدید ماه : 27009
بازدید کل : 183917
تعداد مطالب : 2517
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1403

عکس قران در دست دختر


2- مرحله اطاعت‏
در مرحله اطاعت (هفت سال دوم تا چهارده سالگى) کودکان به علت درک ناتوانایى‏هاى جسمى و روانى خویش در مقابل بزرگترها به ویژه والدین خود روحیه تسلیم گونه و اطاعت پذیرى دارند. علاوه بر این، دوست دارند از آنها تقلید کنند و از ابراز پیروى از دیگران احساس لذّت مى‏کنند. براین اساس است که پیامبر گرامى اسلام(ص) این مرحله از عمر را دوره اطاعت نامیده‏اند.

موضوعات مرتبط: روشهای تربیتی
برچسب‌ها: روش شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1403

عکس قران کریم

مراحل رشد
انسان در طول زندگى مراحلى را از رشد مى‏پیماید و به تناسب هر مرحله و ویژگى‏هاى آن، تربیت خاصى را مى‏طلبد.
روانشناسان، کارشناسان تعلیم و تربیت، دانشمندان علوم اجتماعى، فیزیولوژیستها با نگرشهاى متفاوت به تقسیمِ دوران رشد و تکامل انسان از کودکى تا کهولت پرداخته‏اند. برخى کارشناسان تعلیم و تربیت این مراحل را بدین‏گونه ذکر کرده‏اند:
1- مرحله شیرخوارگى از تولد تا تقریباً 2 سالگى.
2- مرحله دایگى یا پرستارى میان 2 تا 5 سالگى.
3- مرحله کودکستانى میان 5 تا 7 سالگى.

موضوعات مرتبط: روشهای تربیتی
برچسب‌ها: روش شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 4 خرداد 1403

زیباترین عکس از قرآن کریم

یکى از اهداف مهم شریعت انسان‏ساز اسلام و بعثت انبیا(ع) تربیت و تزکیه انسان است. قرآن‏کریم کامل‏ترین کتاب تربیتى و اخلاقى است و جامع‏ترین هدف‏ها و روش‏های تربیتى در ابعاد فردی و اجتماعى را دربردارد. با اندکى تدبر آیات این صحیفه آسمانى درمى‏یابیم که بهترین راه تربیت که مبتنى بر شناخت حقیقت انسان و همه نیازها و وجوه اوست، راه وحى است، راه سنت الهى و سنت معصومین (ع) است،
قرآن‏کریم به آیینى فرامى‏خواند که بهترین آیین تربیت است؛ چنان که مى‏فرماید: «ان هذا القرآن یهدى للتى هى اقوم؛ همانا این قرآن به آیینى درست‏تر و استوارتر راه مى‏نماید.»
بیان هر چیزى در قرآن و سنت آمده است؛ چنان مى‏فرماید: «و نزلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شى‏ء»(1) و فرو فرستادیم بر تو این کتاب را که روشنگر هر چیزى است. «و تفصیل کل شى‏ء»(2)این آیات شریفه بیانگر این است که قرآن نسبت به هر چیزى حالت روشنگرى دارد و چیزى از مسائل فردى و اجتماعى و دانشهاى مختلف نیست، مگر این که قرآن آن را بیان نموده است.

موضوعات مرتبط: روشهای تربیتی
برچسب‌ها: روش شناسی